Promocja bloga: Zadania na maj

Opublikowane przez Jakub Jaworowicz w dniu

Zaloguj się do swojego konta w serwisie Mocna Grupa Blogerów aby poznawać nowe osoby, udzielać się na Forum i brać udział w Inicjatywach!

Postanowiłem opublikować prostą listę działań, którą wysyłam swoim klientom na początku każdego miesiąca jako wskazówka do samodzielnej promocji strony internetowej w internecie. Można wykorzystać te zadania również do promocji bloga. Wybrałem najbardziej istotne dla blogerów działania.

Przewidywane koszty: 50 – 300 zł + czas

Dodaj stronę do katalogów:

Katalogi co prawda nie mają już takiego znaczenia, ale warto w celu dywersyfikacji profilu linków dodawać stronę do tych najbardziej wartościowych. W maju zweryfikuj czy posiadasz i dodaj (jeżeli nie) do nastepujących:

  • katalog.Gery.pl,
  • katalog.di.com.pl
  • skocz.com,
  • sznurkowania.info (Uzupełni pełen profil, dodaj awatar, zdjęcie do galerii, skomentuj dowolny wpis w katalogu oraz dodaj własny)

Skup się na słowach kluczowych: “Blog o “, “Portal o”, “Strona o ” – unikaj spamowych haseł “turystyka blog”, “turystyczny blog” etc.

Ważne! nie korzystaj z opcji dodawania strony w zamian za link zwrotny. Przykładowe moje wpisy: https://www.one-tab.com/page/JrQTemPaQTmFheqmVO04dw

Dodaj kilka ogłoszeń

Dodaj ogłoszenia na strony (koniecznie z linkiem):

  • olx.pl
  • lento.pl
  • oyh.pl

Dodaj je na maksymalnie długi czas i przedłużaj – koniecznie w treści lub dedykowanym polu dodaj link. Nawet jeżeli prowadzisz bloga to znajdź jakikolwiek sposób lub pomysł na ogłoszenie. Może być to choćby ogłoszenie o poszukiwaniu redaktorów.

Najlepsze ogłoszenie np. na OLX zrobisz w pakiecie PREMIUM – indywidualny wygląd ogłoszenia i możliwość dodania bannera nad ogłoszeniem. Koszt 3 ogłoszeń to około 110 zł. W wersji tańszej bez bannera to 98 zł.

Skomentuj 30 blogów

Na początek możesz skorzystać blogów użytkowników mocnej grupy blogerów. W maju jednak postaraj się, aby komentarze były rozbudowane, długie (na minimum 500 znaków), a jako nazwę komentującego używaj swoje imię i nazwisko. W Maju unikaj blogów korzystających z systemu komentarzy Disqus!

Jak szukać blogów?

Skorzystaj z google: wpisz jako zapytanie poniższą komendę:

"komentarzy" "Powered by WordPress" site:.pl -"Witaj świecie" -"Hello world"

Na początku możesz dodać słowo klucz powiązane z Twoją grupą docelową np. “motoryzacja” lub “lifestyle”.

Znajdź swoje stare konta na forach

Nowe konta są traktowane niejako z góry i administratorzy mogą uznać nowe konta z linkami za spam – inaczej wygląda sprawa kont mających staż. Przejrzyj swoje obecne i stare skrzynki mailowe, zapisane hasła i szukaj for internetowych na których posiadasz konto. Większość z nich pozwala na dodanie do profilu adresu swojej strony.

Wróć do aktywnego uczestnictwa w rozmowach i:

  • Dodaj 50 wartościowych postów, a następnie dodaj do profilu link,
  • Dodaj 101 wartościowych postów, aby umieścić link do swojej strony (najlepiej konkretnej podstrony, artykułu) w sygnaturce swoich wpisów. Nawet jeżeli w sygnaturze nie możesz dodać linka dodaj link jako tekst rozpoczynając od https:// – Google rozpozna go i podąży za nim mimo nikłej wartości SEO.

Twoim zdaniem jest pozyskanie minimum 5 linków na profilach (upewni się, że adres url profilu jest dostępny również dla niezalogowanych) oraz 5 innych for na których dodasz stopkę z linkiem.

Zaktualizuj stare wpisy

Przejdź do starszych artykułów, które mogły się zdezaktualizować lub pojawiły się nowe możliwości. w jakimś konkretnym temacie.

Zaktualizuj conajmniej 3 z nich dodając nową treść, uzupełniając o film VIDEO lub powiązanie z nowszym artykułem jako uzupełnienie.

Możesz też nagrać wersję AUDIO artykułu, dodać ją na SoudCloud i YouTube, a następnie oczywiście dodać w treści.

Jeżeli masz artykuły odnoszące się do konkretnego roku, koniecznie to zmień. Zweryfikuj też linki wychodzące (w tym te w komentarzach) czy strony do których prowadzą nadal działają?

Podobnie postąp z podstronami.

To jak wspomniałem fragment mojej comiesięcznej checklisty dla klientów, którzy sami chcą promować swoją stronę lub bloga. Jeżeli przyjmie się postaram się publikować je też tutaj w skróconej i dostosowanej do blogów wersji.


Jakub Jaworowicz

Jakub Jaworowicz

WordPress & Marketing Ninja, typowy przykład "od blogera do developera". Obecnie również Kierownik działu wsparcia sprzedaży i marketingu w największym ogrodniczym sklepie internetowym.

1 Komentarz

Pojedztam.pl · 24 maja 2020 o 11:25

Bardzo fajne rady, na pewno z części z nich skorzystamy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *